Pakomatkalla-pakohuonepeli


Kenelle: 5.-6. lk, Yläkoulu, toinen aste

Olette saapuneet syrjäisen metsän laidalla olevaan hylättyyn puumajaan. Joku on lähtenyt täältä kiireellä! Ehkä salaisesta piilopaikasta löytyvät vihjeet auttavat teitä selvittämään – mitä kadonneelle nuorelle on tapahtunut?

Suomen Kirjainstituutin lainattava pakohuonepeli sukeltaa nuortenkirjallisuuteen. Peli on suunniteltu tukemaan erityisesti 8. luokan suomen kielen ja kirjallisuuden opintoja, mutta se toimii myös muilla luokka-asteilla sekä erilaisissa tapahtumissa (huom. suositusikäraja 10 vuotta). Toiminnallinen peli innostaa nuoret tarttumaan kirjaan, ja pelaaminen luo edellytyksiä yhdessä oppimiseen ja monilukutaidon kehittymiseen.

Pelin suositusryhmäkoko on 2–6 henkilöä ja yksi peli kestää 20 minuuttia. Pakohuonepeli on suunniteltu helposti liikuteltavaksi ja paketin mukana opettaja saa selkeät kuvalliset käyttöohjeet. Lisäksi opettaja saa pelin mukana nuortenkirjallisuusteemaan sopivan opetuspaketin, jota voi hyödyntää oppitunneilla.

Pakohuonepeli on tuotettu yhteistyössä Suomalaisen kirjan museo Pukstaavin kanssa. Pelin ovat mahdollistaneet: OKM, Sastamalan kaupunki, Tampereen kaupunki, WSOY ja Tammi.

Hinta: 65€/vko (sis. alv. 24%) + kuljetuskustannukset tai nouto Sastamalasta.

Lisätiedot ja varaukset

Mari Immonen
intendentti
p. 050 313 1411
mari.immonen@pukstaavi.fi

Peruutusehdot: Voit perua varauksen veloituksetta 7 päivää ennen laina-ajan alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % lainahinnasta.